Cer Kawan2 Klik Iklan nie jap... JOM2 (^_^)

Monday, October 15, 2012

MissCarriage

Assalamualaikum bt diri s'diri & sesiapa yang skodeng Blog Bintang-bintang Kehidupan (^_^) v.

1st of all nk ckp, sy nie dh lm sgt x update blog. konon2 wat blog just utk assignment, then close akaun. Tp akhir2 nie, blog la kwn utk mase lapang sy sementara jg pengusaha tanaman anggur nie. hik hik.

Dh lm x godeh blog, rase 10sion & tertekan jgk. mcm pyh sgt je. pdhal sng je. cume yg payahnye nk 'melawa'kan blog nie. huhu~

xmo bebel pnjg2, sebenarnye sy nk abadikan 'kenangan/pengalaman' sedih sy yg baru jer berbunge2 become mommy x kesampaian.. Ye... Allah tu Maha Mengetahui ape yg terbaik utk hambanye yg sgt lemah mcm sy. tanggal 8hb Oktober 2012, sy telah mengalami keguguran/miscarriage/failing pregnancy utk 'baby sulung'. Waktu tu usia br je 5-6mggu. Sedih bunyinye tatkala kite baru je berkongsi kegembiraan bersama suami tercinta. dpt th pregnant setelah wat UPT pd 2mggu b4 that thing happen. Sanggup tunggu kepulangan suami 1mggu after that utk pegi klinik & wat upt semula. Waktu tu, sgt bahagia. Ye, sgt bahagia. 3 hari slps gi klinik, berlaku bleeding yg xdifahami (maklum la, xpernah mengalami. x th plak org pregnant xde period). So, hati kate, 'jauhkanla pk yg bukan2'.. tp 8hb tu, gi jgk la klinik kesihatan konon2 nye nk wat kad merah. Tp bgth la kat doktor jgk, de bleeding. Then, xpsl2 doktor suh gi hospital & masuk wad kecemasan.. WHATTTT!!!!!!!! Ya Allah, tuhan je yg tahu, depan doktor nie, aku thhn je la air mate yg nk menitis. masuk je dlm kete... berderai jatuh air mate.. sepanjang hari aku nangis x berhenti. Waktu tu, cume harap suami de dpn mate. Kesian encik suami, baru je bertolak ke Shah Alam semalam, dh kene balik semula ke Yong Peng...

Waktu smpi hospital, terus je diperiksa oleh doktor2 pakar kat situ di wad kecemasan. Tp pelik, Even though pakar, tp still x leh nk mengesahkan kehadiran baby dlm rahim aku. 3 org jugak la doktor gilir2 scan rahim nie, tp still x nmpk. smpi akhirnnye doktor tu surrender & pass pada doktor pakar swasta. Huhu~ ptg tu kene scan lg, tp doktor still ckp dlm rahim kosong. xde kantung, janin & bukaan laluan rahim. huhu~ Macam mn tu? tup2 doktor wat keputusan scan dari bawah rahim. Lum smpt scan, bkk le suar, penuh darah atas pad yg aku pakai + terdapat 'benda'. DOktor suspect maybe itu janin & aku dh mengalami keguguran . What???? Huhu~ Ya Allah, mengalir lagi air mate nie.. sedih sgt. Doktor teruskan lg utk mengambil sisa that thing dari rahim aku. Then kluarlah kantung baby (doktor ckp). Sedihnye..

Doktor bgth, aku keguguran & mungkin sudah hbs kluar. tp Mayb jgk aku mengalami kandungan luar rahim memandangkan tiada bukaan laluan dari rahim & rahim aku kosong. Sedih & pelik bunyinye.. Sejak tu, aku ditahan kat wad selama 4 hari 3 malam. Suami smpi waktu petang tu & air mate nie terus je mengalir laju. Suami ckp, "Syg nape nangis? org kan dh smpi nie.. senyumla sket" (Tuhan aje yg th sebak & luluh hati nie bile suami ckp mcm tu). "Syg, x pela~ rezeki ade kat mn2.. semua nie kat dunie je.. jgnlah sedih. org kan ade dgn syg..". Ya Allah, tatkala DIA mengambil sesuatu dari aku, tatkala itu juga die memberikan sesuatu kepada aku sewaktu aku memerlukan.. Allah itu Maha Besar.. 2 Hari suami skip kursus untuk menemani aku di hospital. Sepanjang itu juga jelas nmpk pengorbanan & kasih syg suami pd diri ini. Macam2 die lakukan utk buatkan aku tersenyum kembali. Tido pun kat bangku luar hospital je utk sesekali masuk jenguk aku. Sebak tgk pengorbanan & tanggungjawab insan yg bergelar 'suami' ni. Alhamdulillah~ akhirnye hati aku kembali tenang. Keputusan doktor sebelum discharge pd 11hb Oktober 2012, doktor bgth aku bahawa rahim ku tiada masalah (dlm keadaan normal), tetapi kemungkinan kandungan itu yg x normal. SubhanALLAH~ Allah itu maha mengetahui ape yg terbaik untuk hamba2nye.. Semoga aku tidak menjadi hamba yg tercicir dr rahmat-NYA. Aaamiiin~

After discharge, aku berpantang lebih kurang mcm org bersalin. hehe..(Heaven!!).

Sekarang, cukup seminggu pemergian 'anak' sulung ku. Al-Fatehah.. Semoga akan ade rezeki & cahaya baru dlm rumah tangga kami.

*Sedih dh beli Susu AnMum Materna (Perise Cokelat lagi tu..... huhu)
*Xdpt namekan anak 'Samsudin/Sudin' (Rekaan Suami). Hik hik

~Al-FATEHAH My dear 1st Baby~

|Post on 15th October 2012, 03:10pm|

3 comments:

  1. Banyakkan bersabar alia..Allah mengetahui apa yg terbaik buat kita, k.wiyah faham perasaan alia..4x alami situasi tu, alhamdulillah berkat kesabaran, usaha & doa Allah makbulkan permintaan kita..

    ReplyDelete
  2. sabar ye lia..ade hikmah sume tu berlaku...kuatkan semangat k..

    ReplyDelete
  3. Yer, InsyaALLAH~ de hikmah semua tu.. Semoga dpt bb kembar nnt. hehe..

    ReplyDelete